Důležité je, abychom respektovali skutečnost, že každé dítě je jiné, a tudíž každé opustí MŠ jinak vybavené.
Náš program vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV), který vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla pro institucionální vzdělávání dětí předškolního věku. Výchovně vzdělávací činnost s dětmi se uskutečňuje v ucelených integrovaných blocích. Orientuje se na dítě, na jeho prožitek, respektuje jeho zvláštnosti. Snažíme se probouzet v dětech aktivní zájem a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat, objevovat a podněcovat k aktivnímu rozvoji a učení. Při výchovně vzdělávací práci využíváme metody prožitkového a kooperativního učení hrou. Činnosti dětí jsou založeny na přímých zážitcích dítěte. Učební aktivity probíhají především formou dětské hry, na základě svého zájmu a vlastní volby. Významnou roli v našem procesu učení sehrává spontánní sociální učení, založené na principu přirozené nápodoby. Používáme formu didakticky zacílené činnosti, která je učitelkou přímo, nebo nepřímo motivovaná a která je dítěti nabízena a v níž je zastoupeno spontánní a záměrné – cílené- plánované učení. Cílem našeho snažení je šťastné dítě a spokojený rodič.
Vychovávat s láskou a porozuměním – každé dítě spokojené.
Probouzet spontánní zvídavost a rozvíjení poznávacích dovedností a citů, podporovat prožívání, pěstovat sebedůvěru, sebehodnocení.
V třídních vzdělávacích programech klást důraz na prožitkové učení – tvořivé činnosti, hry, pohádky, slavnosti, výlety, exkurze.
Přirozeně rozvíjet sociální vztahy mezi dětmi – heterogenní oddělení.
Připravovat děti na vstup do ZŠ – silná samostatná osobnost, která se umí orientovat ve světě kolem sebe.
Posilovat kulturní a společenské tradice v našem městě. Vlastními programy (výstavy, vystoupení, vitríny, zdobení vánočního stromu) se na nich podílet.
Svátek má Iva